Evolúcia jednotiek sveta Might & Magic, časť piata
Trol / Troll
V poslednej časti článku začneme od toho najškaredšieho, čo nám svet Heroes ponúka na obrazovkách – trolov. Všimnime si ten úpadok – v neúprosnom lete desaťročí nám pred očami ozeleneli do odtieňa odpudivej močiarovej. Sú tak škaredí, že ich žiadna rasa neprijala do svojho hradu, preto idú sami za seba ako neutrálni a spoločnosť im vydržia robiť jedine muchy podchvostové. Aby sme ich len nehanili, ako veľké plus je odolnosť ich kože – dokážu si pred každým ťahom vyliečiť slabšie zranenia. Trol je napokon solídny bojovník, ktorý sa určite nebude zdráhať použiť svoje morčacie stehno proti slabým (a hladným?).
Gargoyle
Nielen golemovia, aj kamenní gargoyli sa objavili v armádach hrdinov, dokonca tej istej frakcie. Odlepili sa zo striech a zanechali chrlenie vody na odkvapové ríny, aby okúsili sladkosť boja. Avšak to sa im nie úplne darí, pretože ako vojaci sa neosvedčili. Možno ich postaviť pred strelcov protivníka ako blok, inak sa vyplatí oveľa viacej investovať do golemov, ktorí zvládnu ich prácu lepšie.
Jeho výtvarníci mali celkom jednotnú predstavu – prívetivý úškrn, rohy a rôžky, zväčša tmavé farby a upírske črty, ktoré dotiahli takmer do dokonalosti v šiestom diele.
Golem
Spomínaný a ospevovaný golem sa dokotúľal okrem šestky až do siedmeho dielu. Čarodeji ich obdarili živou mágiou a hoci sa môže zdať, že sa pozabudlo na kĺby, pretože ich artritický pohyb hrdina neocení, sú ako stvorení na chránenie strelcov a obranu hradu. To všetko ešte spečaťuje ich odolnosť voči kúzlam mysle a všetkým útočným kúzlam – polovica ujmy je odkrytá u kamenného, železný dostane len štvrtinu, nehovoriac a zlatom a diamantovom, ktorých si za mastný príplatok môžu dovoliť hráči ERA, inak len v neutrálnych továrňach. Pripomínam ešte imunitu voči Orb of Vulnerability.
Jeho evolúcia je naozaj rôznorodá – len v treťom diele stretneme štyri variácie, v piatom si povedali, že oceľové päste nestačia a vnútili mu do oboch rúk meče. Konečné vyobrazenie platí pre siedmy diel – naozaj majestátna ukážka kamenárskej (a grafickej) roboty.
Zombie
Hoci svetová vojna Z už odznela, v záhrobí ostalo pár čerstvých zdochlín, ktoré nekromanceri dokázali pozašívať a pripraviť tradičných nemŕtvych chlapákov s tendenciou ku krívaniu. Čo na nich naložiť – asi najhoršia jednotka druhého rádu, aká kedy povstala – povedzme si to na rovinu, mali ostať mŕtvi a skypriť zem. Vo vylepšenej verzii im nepomohla ani riadna sekera a malá šanca nakaziť nejakého úbožiaka, ktorému ostal trápny údel postarať sa o tohto Frankensteinovho praprabastarda. Vývojovo na tom nie je až tak zle – obrázok na farebnej kartičke v dueli šampiónov je dozaista pôsobivý.
Diabolské oko / Evil Eye
Je mi až trápne pomenovať túto roztomilú slizkú príšerku ako diabolskú. Úsmev od ucha k uchu, multifokálne videnie, biele zúbky… ale teraz vážne. Nepriatelia si musia dať pozor na jej bystrý zrak, ktorý vie doslova prepáliť skaly, alebo aspoň telá. Chápadlá si s ňou taktiež nikto podávať nebude – statickou energiou vie uškvariť rovnako rýchlo ako pohľadom. Celkovo slušný strelec so znamenitým životom, vďaka nemu vydrží škaredo zazerať o čosi dlhšie.
Evolučne to s ním od deväťdesiateho deviateho vyzerá stabilne, no v šestke, ako sa zdá, ovládol aj temnú mágiu.
Jazdec / Cavalry
Brnenie, muž v brnení, kôň v brnení, brnenie na brnení… To je hora ocele, ktorá cvála. Ešte k tomu pridáme babkinu zásobu kladných vlastností, nasprejovanú kolbu a máme gavaliera ako sa patrí. A čím ďalej ho koník na bojovom poli odnesie, tým väčšiu silu získa – každé precupotané políčko pripočítava päť percent k poškodeniu. Nie je nad to, ak je jeho hrdinkou Tyris, disponuje napr. Cape of Velocity, zafúka mu do zadku Haste a potom nepriatelia, traste sa! Takto zúročí svoje skúsenosti získané vo vyhratých turnajoch, kde ho ženy isto zasypávali ružami.
Na pohľad je to skutočne dych vyrážajúci rytier, ktorí sa vydaril v každej sérii. V šiestom diele to možno už trochu prehnali, keď zo samotného tátoša vyčarili svätú bytosť.
Kopijník / Pikeman
Poslušní vojaci, ktorých páni vždy nasadzujú do prvých línií, kde sa odohrá najtuhší stret mečov a kostí. Tam sa jazda nepriateľa stretne s jagavými hrotmi týchto statočných pešiakov. Naši vysokí a štíhli obrancovia sa nemusia za nič hanbiť. Všetci ich poznáme ako najsilnejšie jednotky prvého rádu. Slabou stránkou je ich pomalosť, ktorá sa o bodík zlepší upgradom, tak aspoň môžu lepšie chrániť cenného kušníka.
Čas sa dramaticky dotkol ich majestátnosti, pričom kartový pešiak sa viac ponáša na šľachtica s desiatkou hradov ako tuctového vojaka.
Ent / Treant
V časoch, keď po Enrothe nechodili žiadne živé tvory na dvoch nohách, chránili v nekonečných lesoch svoje deti pastieri stromov – enti. Mohutné, divoké a nebezpečné postavy sa kradmo šinuli v šere pod tmavozelenými korunami, prihovárali sa spiacim stromom a budili ich, aby nasledovali ich rastúce zástupy. Pomaly zmýšľajúci, hĺbali nad svojím dlhovekým životom, kým ich nevyrušili uchvatitelia a nezačali rúbať, páliť a ničiť to, čo im bolo milé. Odvety poznajú hnev a vojna ich prinútila bojovať.
Títo drevení ochrancovia elfských hvozdov by však mali zapustiť korene doma, a nie v hrdinovej armáde, kde drasticky spomaľujú ostatných. Ostali nevýraznou piatou jednotkou, na ktorú sa pozabúda, aj na ich schopnosť na mieste zakoreniť zasiahnutého nepriateľa.
Credits: Eugene Xaar
- Evolúcia jednotiek, časť 5
- Evolúcia jednotiek, časť 4
- Evolúcia jednotiek, časť 3
- Evolúcia jednotiek, časť 2
- Evolúcia jednotiek, časť 1