Evolúcia jednotiek sveta Might & Magic, časť šiesta
Čierny rytier / Black Knight
Padlí jazdci hrôzy sa v najčiernejších kobkách s akútnym nedostatkom svetla zdokonalili v temnej mágii a nečistom umení kruto zabíjať. Len hŕstka tých najtvrdších kostnatých zadkov to dotiahla až na trón v Sieni Temnoty, odkiaľ rozkazujú a vrhajú nemŕtve armády zla, ktoré ľudstvo od nepamäti sužovali. Tento rytier je úžasnou šiestou jednotkou, hádam najlepšou. Jej vylepšenie stojí za to – šanca na dvojité poškodenie a k tomu prekliatie, ktoré zo zraneného urobí kripla. Takéhoto jazdca však treba kvalitne zaplatiť – stojí takmer o šesťsto zlatých viac ako jednorožec, hoci je o poznanie silnejší (asi) v každom smere. Jeho skutočný súper je Naga – prekonávajúca ho v stálom poškodení a životoch, no nech len skúsi…
Evolučne je čierny jazdec poslom strachu v každom diele, škoda len, že nevidíme ešte krajší obrázok zo siedmeho Heroesu.
Kentaur / Centaur
Ikona mytológie nemôže chýbať v Heroes! Tento atraktívny neoholený chlapisko zasadený do urasteného žrebca robí spoločnosť elfom ako najlepšia jednotka prvého rádu. Niekto môže polemizovať v súboji s kopijníkom, lenže ten ho nikdy nechytí. Za jeho kašmírovú belosť a rýchle kopýtka sa treba riadne plesnúť po kešeni – je zároveň najdrahšou jednotkou. V boji sa viac hodia ako útočníci než obrancovia, takže hráči, šetrite ich sily a nepoškvrňte mu srsť krvou – on sa vám za to odplatí.
V mnohých rokoch ho vidíme ako strelca, škoda že to neviem v trojke, ale to by sme asi chceli veľa. Posledné kúsky vyzerajú naozaj impozantne – robia česť svojmu konskému rodu.
Nomád / Nomad
Nomádi poskromne nomádovali po krajoch Hrdinov, no nikdy sa dlho nezdržali. Avšak to im nemožno vyčítať – veď majú povahu svojej krvi ešte aj vpísanú do mena. Putovaním získali určité vedomosti v bojoch a vyznajú sa v púšti. Pre hrdinu to znamená, že ak má aspoň jedného nomáda v armáde, nedostáva žiadne penále v piesočným oblastiach. Za dvesto zlatých sa odlepia zo svojich prúžkovaných šiatrov a s radosťou budú klusať pri hrdinoch a ukazovať cestu svojou šabľou.
Vo štvorke s hraním nadobro strihli a odišli ktovie kam…
Wyverna / Wyvern
Obrovská lietajúca dvojnohá jašterica, ktorá nevie pľuť oheň, je chabým výsmechom drakov. Preto sa skrýva v hustých močiaroch, kde si pletie obrovské hniezda v spleti konárov vysokých stromov a vrhá ďalšie a ďalšie slizké mláďatá, hladné po mäse. Odtiaľ sa vyplazia až na bojisko a požierajú za živa svoju korisť. Tu však po desiatkach mrú – ich chabé telo s trčiacimi rebrami naznačuje nedostatok krmiva či anorexiu… Skôr sa hodia na dorazenie slabších jednotiek alebo prvotné oslabenie niekoho tvrdšieho – vďaka jedovému tŕňu vedia otráviť protivníka, ktorému sa každý ťah zníži maximálne zdravie.
Z malilinkej wyverny sa časom vykľuvalo slušné monštrum, no opäť len na kartách…
Múmia / Mummy
S nemŕtvymi sme ešte nadobro neskončili – na scénu sa doplazila múmia. S príchodom datadisku sa zatriasla zem pod pyramídami a piesok ich zasypal počas príjemnej tisícročnej kómy. S neuveriteľnou zlosťou sa vyhrabali z prachu a s vlajúcimi obväzmi sa šialene rútia do boja, aby prekliali všetko živé. Vďaka nekvalitnému spracovaniu balzamovačov vám múmia veľa radosti neprinesie. Za zmienku stojí naozaj len jediné kúzlo – prekliatie útočiacich (aj strelcov) markantné na vyšších jednotkách.
Múmie sa počas spánku príliš nemenili, väčšinou pred sebou slepo hmatkajú bavlnenými ručičkami a snažia sa všetkých láskyplne vyobjímať.
Trpaslík / Dwarf
Malí, ale šikovní bojovníci svojou statočnosťou vysokou prevyšujúcou ich vzrast ohromujú nepriateľov v súboji. Títo mužíci si vždy rozumeli s kladivom či sekerou a hlavy rátajú jedine rozmachom svojho ostria. Ich tvrdohlavosť má takú moc, že dokáže odvrátiť takmer polovicu na nich zoslaných kúzel. Nielen že skvele chránia elfských strelcov a poslušne bránia hrad, ale patria medzi najtvrdšiu jednotku vo svojej brandži. Každý hráč nájde využitie pre balenie týchto neohrozených ľudkov.
Naprieč evolúciou sa odievali do ťažkých brnení a k slovu sa často dostala ostrá čepeľ. Na hlavách im pristane rohatá prilba, zdôrazňujúca ich prednosti.
Smrtka / Reaper
Posledný zástupca vôbec sa na veľké sklamanie nepridal do vojen v treťom diele. Najlepšie si ho pamätáme z päťky, kde sa ocitol na poste šiestej jednotky. Tu okrem kosenia trávy vie poriadne zaťať do lebene tých chudákov, čo sa ocitnú oproti nemu.
Z pohľadu času rástla jeho veľkosť, ako aj smrtiaci argument. Takže ostáva len čakať, kým si po nás príde…:)
Credits: Eugene Xaar