Heroes 3.5: In the Wake of Gods Portal > ERA II > ERA II – Skryté mini-doplnky
ERA II – Skryté mini-doplnky
Pluginy (doplnky) a patche (opravy) sa v Heroes 3 objavili s príchodom ERA. Ich súbory nájdeme s príponou .bin = binary file; .dll = dynamic link library a .era. V hre slúžia ako malé (a dôležité) „záplaty“ na rôzne bugy a opravujú nedokonalosti. Pri spustení hry sa adresujú do jej pamäte a prepisujú dáta. Na vypínanie a zapínanie pluginov/patchov treba spustiť program start.exe, nachádzajúci sa v priečinku tools/Era Start Menu a kliknúť na „Plugin Manager”.
V ERA II nájdeme 3 priečinky s pluginmi: EraPlugins, AfterWoG a BeforeWoG. Pluginy z prvého priečinka rozširujú kompatibilitu. Z nasledujúcich dvoch sú pluginy voliteľné a aplikujú sa buď pred alebo po načítaní WoGu.
BeforeWoG:
- [remove exe protection.bin]
Vypne zákaz modifikácie exe súboru. Niektoré módy potrebujú zmeniť exe súbor, aby načítali dll-knižnice. V opačnom prípade pri zapnutom zákaze by hra padala.
AfterWoG:
- [ai sod radius.bin]
Obnovuje dosah „skúmania“ AI hrdinov na mape na pôvodný SoD (Shadow of Death) rozsah. V zastaranom WoGu bol zmenšený asi osemkrát, čo viedlo k obmedzeniu inteligencie AI. - [enable next hero button.bin]
Aktivuje tlačidlo „ďalší hrdina“ (Next hero). Pôvodne bolo zakázané, pretože umožňovalo požívanie cheatov v multiplayeri. - [enable town info.bin]
Umožňuje zobraziť informácie o meste po kliknutí pravým tlačidlom na ikonu mesta, keď hrdina navštívi mesto. - [fix erm check syntax.bin]
Opravuje neplatné správanie ERM pri vykonávaní logických príkazov. - [fix erm ss a command.bin]
Opravuje bug v ERM príkaze SS:A. - [fix erm ca b2 command.bin]
Opravuje ERM príkaz CA:B2. - [fix erm tr r roads.bin]
Opravuje chybu ERM v nastaveniach pri používaní TR:R príkazu. - [dl buttons fix.bin]
DL-dialógy chápu parametre „flags“. - [mp3 44khz patch.bin]
Umožňuje prehrávať v hre mp3 súbory s frekvenciou 44KHz v stereo móde. - [nocd speedup.bin]
Deaktivuje detegovanie CD v mechanike pri spúšťaní hry a tak urýchľuje načítanie Heroes o pár sekúnd. - [no erm he f redraw.bin]
Odstraňuje prekresľovanie obrazovky pri vykonávaní ERM príkazu HE:F. - [no erm ow r redraw.bin]
Odstraňuje prekresľovanie obrazovky pri vykonávaní ERM príkazu OW:R. - [no erm scripts turning off.bin]
Zakazuje ERM vypínať skripty pri chybách (errors). - [no memory and hdd checks.bin]
Deaktivuje kontrolu miesta na HDD a RAM kvôli ich chybnej implementácii. - [no multiplayer notes.bin]
Hra prestane zobrazovať upozornenia o nekompatibilite skriptov v multiplayeri. - [no real time trigger.bin]
Deaktivuje ERM spúšťač v reálnom čase (real-time trigger)!?TL. - [reduce cpu load.bin]
Znižuje záťaž CPU na niekoľko percent pomocou signálu na uspanie cyklu riadení správ v hre. - [remove black screens.bin]
Odstraňuje tmavnutie obrazovky pri prechode herných okien. - [skeleton transformer fix.bin]
Drakolichi a duchovia (ghosts) nebudú transformovaní na kostlivcov (skeletons) v budove Necropolisu „Skeleton Transformer“.
Nasledujúce patchy sú predvolene vypnuté, ale je možné ich zapnúť cez Plugin Manager. Ten zmení ich neaktívnu príponu .bin.off na aktívnu .bin.
- [always summon ship.bin.off]
Kúzlo vyvolanie lode (summon boat) bude mať 100% úspech, nezávisiac od prítomnosti schopnosti vodnej mágie (water magic) a levelu. - [campaign heroes as start heroes.bin.off]
Umožňuje vybrať si z ponuky hrdinov pred štartom hry aj špeciálnych kampaňových hrdinov (napr. Gelu). - [disable dracolich block.bin.off]
Drakolichom odstráňuje schopnosť blokovania prichádzajúceho fyzického útoku. - [dismiss last stack.bin.off]
Umožňuje hrdinovi prepustiť aj poslednú skupinu jednotiek, takže môže mať voľných všetkých sedem slotov. - [inferno gates teleports to any town.bin.off]
Budova v Inferne „brány pekla“ (Inferno Gate) umožňuje teleport hrdinov do akéhokoľvek spojeneckého mesta. - [no gifts from allies.bin.off]
AI spojenci nebudú odosielať darčeky (suroviny) ľudským hráčom. - [no load game confirmation.bin.off]
Odstraňuje potvrdenie o načítaní hry pri stlačení „L“ pri singleplayeri. - [no secondary skills limit.bin.off]
Odstraňuje limit schopností hrdinov, pôvodne len osem. - [transfer last stack.bin.off]
Umožňuje hrdinovi preniesť aj poslednú skupinu jednotiek, ale jednotky stratia všetky skúsenosti. - [quick battle no retreat question.off]
Deaktivuje otázku o úteku z boja pri automatickom boji, ak hráč boj prehrá podľa výpočtov hry.
Pluginy
Ak nepostačuje funkcionalita patchov, .dll knižnice napísané v komplexnejšom jazyku a kompilované v strojovom kóde preberú ich funkciu. Tieto knižnice tu nazveme ako pluginy. Ich funkcie sú rôzne: oprava bugov, zavádzanie nových funkcií alebo celých modifikácií do hry. Staršie pluginy nesú koncovku .dll, novšie už .era a obe sú automaticky načítané po vykonaní prvotného kódu WoGu. Pluginy .era majú rozšírené možnosti, čo sa týka nových nastavenia voliteľných manipulátorov herných udalostí (custom handlers on game events) a aplikovanie funkcií ERA.
Na inštaláciu nových pluginov stačí presunúť daný súbor do priečinku WoG/EraPlugins. Na ich odinštaláciu stačí zmeniť ich príponu (.era) alebo ich jednoducho vymazať.
Popis pluginov
- [artifact merchant fix.dll]
Opravuje bug pri použití „obchodníka s artefaktmi“ (Artifact mechant). - [all war machines in blacksmith.dll.off]
Umožňuje nakúpiť všetky tri bojové stroje v kováčni.
Na koniec by som ešte uviedol, že tí hráči, ktorí z vyššie uvedeného textu nepochopili ani mäkké f, odporučil by som im nemanipulovať s pluginmi, pretože zásadné zmeny do hry neprinášajú a navyše sú mnohé z nich v správnej miere vopred aktivované.
Ďakujem za pochopenie 🙂