Stronghold

Stronghold

Zelené hordy čekají, až jim dáte pokyn k ničení. Hordy goblinů včetně vlčího jezdectva jsou doprovázeny houfy orků vrhajícími dvoubřité sekery. Agresivní ogři i záludní kyklopové metající balvany doprovází tuto armádu divokých barbarů. Bojoví mágové ovládají i ta nejsilnější stvoření ze světa zvířat: rychlí orli budou snášet zkázu z nebes a klepeta behemontů krájí i šupinový pancíř draků jako máslo.

Útočná síla: nadprůměrný útok/průměrné zranění
Obrana jednotek: špatná obrana/průměrný počet životů
Rychlost jednotek: špatná
Cena jednotek: nejnižší
Počet střeleckých jednotek: 2
Počet leteckých jednotek: 1

Ekonomika

Tento rod je nejlevnější v celé hře. Využijte toho a přejměte iniciativu. Postavte zavčasu silo – budete totiž potřebovat ohromné množství dřeva a rudy. Zásadní jsou též krystaly, ostatních surovin budete potřebovat pomálu.

Hrdinové, magie a artefakty

Hlavního hrdinu zvolte buď barbariana – mají největší přírůstek attack skillu v celém Heroes 3 complete – nebo battle mage. Ti jsou zase velmi vyrovnaní v poměru magie/boj (jen pozor na to, že můžete vyrobit gildu max. level 3). Ze schopností bude zásadní offense (je na ni dokonce specializovaný barbarian i battle mage – to je potom nářez :-) ), dále pak taktika a magie vzduchu. Pokud budete hrát za barbariana, není wisdom prioritou, ale každopádně je nutný expert magie vzduchu kvůli mass haste. Budete-li hrát za battle mage, můžete přibrat i magii vody pro další posílení jednotek či magii země. Dalšími použitelnými skilly jsou leadership a archery.

Z artefaktů preferujte především ty přidávající rychlost a +skilly. Pokud seženete Orb of inhibition (zabrání všem kouzlům) a máte expert tactics, klidně oželte haste a zamezte všem kouzlům. Nejlepší ale bude plášť zabraňující sesílání kouzel (Recanter‘s Cloak) od 3. úrovně, haste pak budete moci sesílat. Dobrá je také bitva na cursed ground, kde se kouzla od 2. úrovně nedají seslat.

Jednotky

Jednotky jsou velmi levné a v útoku silné.

Goblini – Početní, vcelku slabí. Díky své rychlosti však dokáží efektivně zasahovat do bitvy jako podpůrná jednotka
Vlčí jezdci – Rychlí, silní v útoku (po upgradu útočí dvakrát). 10 životů je však na jednotku 2. stupně málo.
Orkové – Poměrně silní a tuzí (20HP). Nevýhodou je jejich pomalost.
Ogrové – S 60 HP po upgradu velice tuhá jednotka. Sesílají bloodlust a v boji na blízko jsou velice efektivní, Nevýhoda je nízká rychlost.
Orli – Rychlí, létají, po upgradu navíc 20% šance na blesk, který zraní o 10xpočet orlů životů.
Kyklopové – Poměrně silní střelci. Navíc při obléhání mohou místo normálního útoku zaútočit na hradby a fungovat jako další katapult.
Behemonti – Silní, odolní, ale nikterak rychlí. Pokud je však zapojíte do boje, porazí kteroukoliv jednotku 7. úrovně, protože snižují soupeřovu obranu o 80%!

Návod na bitvy

Jednotky jsou velmi silné v útoku, ale nikterak rychlé. Proto potřebujete jednotky zrychlit – k tomu poslouží artefakty a kouzlo mass haste. Při obléhání hradu rozdělte kyklopy do volných slotů, aby bylo více útoků proti hradbám (zde totiž počet kyklopů nikterak nerozhoduje). Vždy se též hodí schopnost taktika. Spolu s kouzlem haste tak můžete zničit v jednom kole celou soupeřovu armádu nebo alespoň způsobit citelné ztráty. Vzhledem k vysokému attack skillu, ale nízké obraně a slabé magii je totiž pro tento rod naprosto zásadní útočit jako první.

1 Komentár

  1. Luki

    Moje oblíbené město. Podle mě jedno z nejlepších. Velikou výhodu má v tom, že je levné a rychle se staví. Líheň behemontů můžete mít postavenou už první týden hry ! Behemonti jsou sice oproti ostatním 7. úrovním ve statistikách horší, ale zapomíná se na to, že snižují obranu nepřítele a dokážou tak způsobit ohromné škody. Už od 2. úrovně má město samé užitečné jednotky. Vlčí nájezdnící jsou hodně rychlí a útočí dvakrát, Orkové jsou střelecká jednotka, Ogrové jsou tuzí v bitvách, Thunderbirds jsou rychlí a s vysokým útokem, Kyklopové – střelecká jednotka 6. úrovně a o Behemontech jsem už mluvil. Když si hráč dobře zvolí hrdinu, posbírá sekundární vlastnosti jako jsou např. tactics, zemní magie (hlavně pro plošná obranná kouzla a town portal u velkých map), offence, defence, archery,logistic,resistence… k tomu pár šikovných artefaktů (hodí se skutečně artefakty znemožňující kouzlení (Recanter‘s Cloak,kde zůstane pořád možnost sesílat obranná kouzla – protivníka kouzelníka tím vyřídíte hned, protože spoléhá na kouzla vyšší úrovně) a není co řešit:). Opravdu velmi silné město, když se to s ním umí.

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Anti-Spam Quiz: